Volgers

Zoeken in deze blog

donderdag 22 januari 2015

Kaart met een borduurtje

Vandaag staan op het blog van Joy!crafts de nieuwe Basic stencils van Mery's in combinatie met borduurgaren van Chrissie In the Picture.
Ik heb een ouder borduurstencil opgezocht om te borduren.
Ik doe het niet vaak maar vind het wel superleuk om te doen.


Het kaartmodel heb ik van het blog van Studio-light. Ik heb de maten van de zijdelen waar op geborduurd is iets kleiner genomen zodat het voorste vlak iets breder is.
Ik heb het kraft gemat met wit linnenkarton met daarop papier uit het leuke Wood Texture papierblok.


Op de beide smalle zijkanten heb ik het borduurtje gezet met borduurgaren van Chrissie. Het is een deel van een grotere rand, maar omdat ik niet meer hoogte had om te borduren heb ik de grootste swirls weggelaten.


Het mooie kader van Lin en Lene heeft ook swirls en passen dus super bij het borduurtje. Ik heb het kader gesneden uit wit kaartkarton en hier de rozet op geplakt.


De rozet heb ik gemaakt door de geschulpte mal 2x te snijden uit het leuke papier van het Spring papierblok. Ik heb het midden bepaald en met een gaatjestang een klein gaatje gemaakt. Toen ben ik tussen alle schulpjes met een rilpen kleine rillijntjes naar het midden gaan zetten. 1 Rillijn heb ik geknipt tot het midden. Daarna heb ik alle rillijnen gevouwen, beurtelings naar boven en naar onderen.
Door dit twee keer te doen en dan de uiteinden van beide halve rondjes op elkaar te plakken ontstaat deze bloem.
Ik heb het midden van de bloem afgewerkt met een roze ronde basic stans met daar weer op het roosje, gesneden met de kleinste schulpmal.


Zo ziet de rozet er vanaf de zijkant uit. De rozet en het roze rondje heb ik met foamtape, een paar lagen op elkaar zodat het dik genoeg is, op elkaar bevestigd.


De tekst heb ik gestempeld met Clear stamps Typewriter keys, uitgeknipt en op vierkante Basics van Mery's geplakt. Ook deze vierkantjes heb ik met foamtape bevestigd op de rand.

Hopelijk heb ik je wat inspiratie gegeven van wat er zoal te verzinnen is met deze leuke Basic stencils van Mery's.

Gebruikte materialen:
1201/0090 Cutting en Embossing stencil Lin en Lene Frame rond
6001/1505 Chrissie Garendoosje
6001/1604 Chrissie Borduur-basismal nr. 4
6002/0401 Cutting en Embossing stencil Mery's Basic Schulp
6002/0402 Cutting en Embossing stencil Mery's Basic Rond
6002/0403 Cutting en Embossing stencil Mery's Basic Vierkant
6011/0304 Papierblok Wood Texture
6011/0308 Papierblok Spring
6410/0078 Clear stamps Typewriter Keys
8089/0203 Kraft
8099/0001 Linnenkarton wit

Met deze kaart doe ik mee aan challenge #33 bij scrapping4funchallenges.

Groetjes en tot de volgende keer,
Henriëtte

22 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaart Henriėtte. Zachte tintjes, een mooi modelletje en fijntjes geborduurd...wauw. Gaaf zoals je die rozet gemaakt hebt en de blikvanger laat zijn. Bedankt voor de duidelijke uitleg.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, Henriëtte! De rozet is een heel erg leuk idee!

    Vr. gr. Welmoed

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie kaart Henriëtte. Zo leuk dat houtstructuur papier. Moet er ook dringend eens mee aan de slag gaan ;-)
    Groetjes van Veerle x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie kaart en leuk model Henriette. De kleuren komen perfect uit. En die rozet is schitterend. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig gedaan Henriëtte...staat best chique met die geborduurde swirls!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende kaart Henriette, mooi borduurwerk!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Je borduurwerk is ook wel erg mooi zeg!
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig kaartje met hele mooie materialen en een leuk borduurwerk.
    Toffe kaart Henriëtte.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende kaart met een mooie borduurrand, ook prachtig papier Henriëtte...

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wooow wat geweldig weer deze kaart Henriëtte...hoe krijg je het voor elkaar om op die plank zo'n fijn borduurtje te maken hahaha
    Heel mooi 'hout' papier ...
    mag ik vragen dieronde 'hoera' letters .hoe of waar zijn die van....ik kom ze vaker tegen ...en vind ze geweldig leuk....en dan word je hebberig hé...

    groetjes en nog een fijne donderdag
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Henriëtte,

    Mooie kaart met een mooi borduurwerkje. Leuk model.

    Groetjes,
    Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Henriette,
    wat heb je een prachtige kaart gemaakt. Heel subtiel het borduurtje. Ik houd wel van deze kleurencombi...
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je een leuk model gemaakt Henriëtte. Origineel ook met het papier in houtstructuur.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Henriette,
    Je kaartje ziet er prachtig uit, mooi geborduurd een leuk model en de kleurencombi is top!
    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super kaart is dit ook weer Henriette!
    Lieve groetjes,
    Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige kaart met mooie borduurranden. Vindt de rozet ook erg mooi hoe je die op de kaart hebt verwerkt.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Henriëtte,
    een heel mooie kaart, een origineel model.
    Mooi met het borduursel...

    Lieve groeten, Annemie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Stunning card, love all the detail, the paper and your "Borduur Werk".
    Thank you for your entry at Scrapping4funChallenges.
    Rachelle DT
    http://scrapping4funchallenges.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi borduurwerk Henriëtte en dat 'military' papier is zo gaaf! Groetjes, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen

  20. Jij aan het borduren zeg, maar ohh zo mooi, echt een
    schitterende kaart, en de rozet vind ik ook zo super ☺

    Een leuke en gezellige (knutsel) zondag
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen