Volgers

Zoeken in deze blog

vrijdag 29 mei 2015

MDF Strandhuisjes

Vandaag heb ik leuke MDF strandhuisjes van Joy!crafts die ik aan je wil laten zien.
Wat is het leuk om deze strandhuisjes te pimpen, je komt er echt door in vakantiestemming.


Alles wat ik er op heb gebruikt is ook van Joy!crafts, de snijmallen, het papier, de stempels en het paracord. Het enige wat niet van Joy!crafts is zijn de kleine schelpjes die op de grondplaat zijn geplakt.

Ik heb de huisjes beplakt met papier uit het grote Vintage Wood papierblok. Hiervoor heb ik drie verschillende papiertjes gebruikt.
De dakjes van de huisjes zijn gemaakt van papier uit het Wood Texture papierblok.


Deze ronde mal is al een oudje. Ik heb 'm gesneden uit het nieuwe metalic cardstock en beïnkt met Distress Ink. Daarna heb ik het midden, dat door de mal uitgesneden wordt, er weer in gelegd en bestempeld met de leuke windroos van clearstamps Seashore.
De dubbele 8-knoop is gemaakt van wit Paracord.


Deze tekst staat op een oudere clearstamp set Summer Lovin en vond ik heel leuk passen bij de strandhuisjes. Ik heb het ook gestempeld op het metalic cardstock, aan de randen ruw gemaakt, beïnkt en daarna een beetje gevouwen op sommige plekken waarna ik het met 3D kit op de grondplaat heb vastgemaakt.


Hier een foto van het tweede huisje.


Ook deze tekst is van clearstamp sheet Summer Lovin. Ik heb er een soort naambord van gemaakt waarbij ik het met mini-kleine brads heb "vastgeschroefd" op de houten ondergrond (Wood Texture papierblok).

Het leuke plaatje heb ik afgewerkt met de grootste rozet van Folding Flowers. Deze heb ik 3 x gesneden, aan elkaar geplakt en afgewerkt met een uit papier gesneden rondje.


Het derde strandhuisje is weer anders van papier dan de vorige twee.


Aan dit huisje heb ik twee reddingsboeien gehangen. Ze staan op clearstamp sheet Seashore, zijn gestempeld op wit metalic cardstock en ingekleurd met Derwent potloden.
Om de reddingsboeien op te hangen heb ik de grootst schroef-brads genomen. Hiervan heb ik de stekers afgeknipt met een tangetje en ze daarna het 3D kit bevestigd.
De leuke label is van Lin en Lene, gesneden uit ivoor-kleurig metalic cardstock en bewerkt met meerdere kleuren Distess Ink.


Ik kon het niet laten om de leuke oesterschelp van Lin en Lene weer te gebruiken en ook deze keer heb ik er weer een aantal "parels" in gestopt.


En dan als laatste het anker, beplakt met papier uit het Seashore papierblok. Ook hier heb ik een rozet op geplakt, gemaakt met de kleinste mal van de nieuwe Folding Flowers van Bille's.
Aan het oog van het anker heb ik een drijver vastgeknoopt, ook gemaakt met wit Paracord.

Gebruikte materialen:
1201/0018 Cutting en embossing stencil Lin & Lene schelp
1201/0094 Cutting en embossing stencil Lin & Lene travel
6002/0028 Cutting en embossing stencil 2x rond
6002/0431 Cutting en embossing stencil Folded Flowers
6011/0057 Paper & Pictures Under the Sea
6011/0212 Papierblok Seashore
6011/0304 Papierblok Wood Texture
6011/0702 Papierblok Vintage Wood
6200/0165 MDF Strandhuisjes
6350/0311 Metal brads spijkers en schroeven 
6410/0097 Clear Stamps Summer Lovin
6410/0345 Clear Stamps Seashore
7100/0001 Paracord wit
8099/0201 Metalic Cardstock Linnenstructure wit
8099/0202 Metalic Cardstock Linnenstructure ivoor

Leuk dat je weer langs bent geweest, graag tot de volgende blogpost.
Groetjes Henriëtte

20 opmerkingen:

  1. Wat mooi gedaan Henriëtte! Ga je mee naar het strand? Heb er meteen zin in gekregen!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat de zomer maar komen, ziet er toppie uit!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig kunstwerk heb je ervan gemaakt. Zoveel mooie details erop verwerkt.

    Fijn weekend.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat mooi, als ik dit zie dan worden we weer zo hebberig, je hebt hem leuk afgewerkt, groetjes Frosien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk en zo mooi gedecoreerd Henriëtte. Je parels in de schelp zijn een super mooi en leuk detail. Prachtig. Groetjes Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een enige strandhuisjes en wat een mooie blauwe tinten heb je gebruikt, prachtig! Wat een prachtige details zoals de parels in de schelp, de drijver aan het anker. Super gemaakt!!!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super gaaf Henriëtte! Wat een prachtige details allemaal!
    Hier is ook weer veel werk aan besteed, ik geniet weer bij je!
    Fijn weekend en LG van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je dat super leuk gemaakt!
    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig en zoveel leuke dingen op te zien.
    Top gedaan Henriëtte.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh wat is dit prachtig gemaakt met al die leuke details en gave touwknopen erop
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zoooo, dit is een gaaf maritiem project Henriëtte!
    Wat heb je dit mooi gemaakt zeg. Ik raak niet uitgekeken, zoveel moois is er te zien.
    Je man heeft deze zeker al gereserveerd? Zijn hobby is toch zeilen?

    Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Henriette,
    je hebt een prachtig maritiem tafereeltje gemaakt, leuk!
    groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wooow Henriétte wat een prachtige creatie is dat...heel mooi in deze maritieme stijl....prachtige accentjes erop .en zo mooi afgewerkt ook...

    groetjes en een fijn weekend
    Rosina.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig Henriette, mooi papier en mallen. En prachtig hoe je alles in elkaar hebt gezet!! Dat kan niet mooier worden hoor!! Super prachtig gedaan zo!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, dat is een heel project zeg! En wat is het gaaf geworden! Mooie kleuren heb je gecombineerd en de details zijn stuk voor stuk mooi!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gewoon prachtig Henriëtte. Er is zoveel op te zien. Schitterend. Tot maandag hè.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel erg mooi, een kunstwerkje waar zoveel op te zien is! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat gaaf Henriette.
    Wat een prachtig geheel.
    Leuk met alle details.
    Je blijft kijken.
    Super!!!

    groetjes Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wij krijgen echt zin in de zomer met deze leuke creatie van jou!
    Zoveel mooie mallen gebruikt, Prachtig!
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen