Volgers

Zoeken in deze blog

woensdag 30 november 2016

I Love Horses

Zoals je misschien wel weet vind ik het heerlijk om paard te rijden. Ik heb dit jaar ook een aantal buitenritten gemaakt en moet zeggen het heerlijk is om over de heide te rijden op de rug van een paard. Maar ook de paardrijles die ik iedere maandagavond heb is telkens weer een feestje.
De kaart van vandaag, die ook op het blog van Joy!crafts staat, is geïnspireerd op het paardrijden (hoewel ik niet van het springen over hindernissen ben, dat is iets te heftig voor mij hahahaha).


Ik heb cardstock van 15 x 30 gebruikt waarvoor ik voor het voorste gedeelte heb gerild op 4 en 8 cm. Na deze rillijnen te hebben gevouwen heb ik de rest van het carstock middendoor gevouwen. Zo ontstaat er aan de voorkant een klein opstaand stukje.
De kaart is gemat met het mooie dubbelzijdige papier Love en ook de mooie Endless border heb ik van dit papier gesneden en beïnkt toen het papier nog in de mal zat.
Met de contourmal die bij deze mooie mal zit heb ik het witte papier er achter gesneden.


Dit prachtige hart hoort bij het grote hart dat achter het plaatje verwerkt is. Het leuke raster van Mery's heb ik achter het hartje verwerkt.


Hier het mooie grote hart dat bij het geëmboste hartje hoort. Ik heb 'm licht aangezet met Distress ink aan de randjes en in het midden. Het paardenplaatje komt van een uitdrukvel en het paard, uit kraft gesneden lijkt wel over het plaatje heen te willen springen.


Op de kleinste schoolbordmal heb ik zelf, met witte pen, een tekst geschreven. Een leuk detail hierbij is de pen die ik afgewerkt heb met een wit puntje en een jute strikje.


In de paardrijlessen die ik volg rijd ik altijd dressuur maar dan niet met zo'n hoge hoed als deze amazone op heeft maar met een gewone cap. Telkens leer je er weer iets bij en op ieder paard is het rijden van de oefeningen weer anders. Echt zo leuk!


Als laatste een foto van de mooie bloem die gemaakt is met een prachtige mal van Mery's. Er zijn 4 verschillende groottes van bloemen dus elke keer kan je de bloem weer anders maken.
Kijk ook nog eens naar de prachtige Endless border die hier ook goed te zien is.  Je kan 'm aan het papier laten zitten maar ook lossnijden met de bijgeleverde contourmal. Echt een aanrader!

Gebruikte materialen:
6002/0483 Cutting stencil Sporthorses
6002/0498 Cutting stencil Sporthorses
6002/0594 Cutting en embossing stencil Mery's schoolbord
6002/0597 Cutting en embossing stencil Mery's bloemen hart
6002/0598 Cutting stencil Raster round
6002/0642 Cutting en embossing stencil Hearts
6002/0643 Cutting, embossing en debossing stencil Endless border met blad
6011/0507 Papierset Love
6013/0332 Stansvel paarden
6200/0222 Ink blending tool
6300/0504 Decorations Jute string
6350/0306 Metal charms
6500/0201 3D kit
6500/0215 Tacky glue
6500/0217 Lijmpen
8013/0161 Cardstock 15 x 30 cm. wit
8089/0203 Kraft
8099/0001 Linnen carton wit

Leuk dat je weer langs bent geweest, graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte

2 opmerkingen:

  1. Prachtig is dit kaartje Henriëtte...hele mooie foto erop...is dat jouw paard??
    en leuke bijpassende accentjes allemaal...Weer prachtig gemaakt en afgewerkt,..

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb (helaas) geen paard Rosina, dit is een plaatje van een stansvel van Joy!crafts ;-)

      Verwijderen