Volgers

Zoeken in deze blog

vrijdag 23 december 2016

Cherish

Wat is het nieuwe Stans-design papierblok Baby leuk! Er zit prachtig papier in , leuke gestanste plaatjes en tags en nog veel meer. Ideaal om de liefste babykaarten mee te maken.
Ook ik ben er voor Joy!crafts mee aan de slag gegaan met deze kaart als resultaat.


Voor de basis van deze easelkaart heb ik wit cardstock van 15 x 30 cm in vieren gevouwen. Daarna heb ik nog een stuk cardstock van 15 x 15 cm gesneden voor de staande kaart zelf.


Omdat, door het voorste staande gedeelte van de kaart niet alle details te zien zijn op de foto heb ik overal apart nog even een foto van gemaakt.


De staande kaart heb ik beplakt met het leuke baby girl papier uit het papierblok.
De mooie Endless corner swirls heb ik als insteekvak gebruikt door alleen de buitenste randen (ook de rand die na het snijden los zit, vast te plakken. De rest zit dus los en daar kan het kaartje tussen geschoven worden.


In twee hoeken heb ik met het polybesa embosstencil bloempatroon en gesso er bloemen op gezet die ik, na het drogen, in het midden heb afgewerkt met een plakparel.


Op de leuke tekst (ook uit het papierblok) heb ik nog een leuke Add-ies ooievaar gezet.


Op het voorste deel van het in vieren gevouwen cardstock heb ik de mooie 3D butterfly border gelegd. Voor deze kaart heb ik deze mal niet 3D opgewerkt maar dat zou ook een optie geweest zijn want de lijntjes om de vlinders uit te knippen zijn heel duidelijk. Op de lijfjes van de vlinders heb ik nog mooie roze plakparels gezet.
Het designpapier er onder heb ik eerst met de mal afgetekend (leg deze er achterstevoren op anders knip je in spiegelbeeld) en daarna uitgeknipt.


Onderaan de kaart heb ik de Endless border swirls op dezelfde manier verwerkt als de Endless corner en er twee kaartjes met teksten tussen gestoken.


Leuk zijn de kleine tags met de teksten, vind je ook niet? (Alhoewel in nou niet weet wat patootie betekend haha.)


En zo ziet de kaart er van de zijkant uit. De opstaande vlinderrand blijft mooi staan als het vierkante gedeelte er achter gezet wordt en is ook gemakkelijk neer te klappen als de kaart verstuurd moet worden in een enveloppe.
Helaas was bij het foto's maken de lichtinval niet helemaal gelijk waardoor er iets kleurverschil in de foto's onderling zit.

Gebruikte materialen:
6002/0622 Polybesa embosstencil bloempatroon
6002/0650 Cutting en embossing stencil Endless border swirl
6002/0651 Cutting en embossing stencil Endless corner swirls
6002/0689 Cutting en embossing 3D stencil Butterfly border
6011/0384 Stans-design papierblok Baby
6020/0016 Plakparels roze
6200/0001 Sanding blok
6200/0222 Ink blending tool
6380/0508 Add-ies baby girl
6500/0201 3D kit
6500/0215 Tacky glue
6500/0217 Lijmpennen
8099/0261 Cardstock linnen structuur wit

Leuk dat je weer langs bent geweest.
Groetjes Henriëtte

7 opmerkingen:

  1. Wow wat een schitterende kaart. Mooi met die bloemen op de hoek.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een allerliefste kaart Henriëtte. Je hebt de details mooi in beeld gebracht en dat geeft een heel mooi beeld. Ik vind de bloemen met gesso een mooie touch.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie staande babykaart Henriette. Lieve details en ik heb de naam vanhet stansblok even genoteerd . Grts leny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super, super, super schattig, Henriëtte. Heel mooi gemaakt!

    Lieve groet , Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wat ontzettend lief dit kaartje! Mooi die achtergrond! En natuurlijk het plaatje, zo schattig.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super lief kaartje!
    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige baby kaart ! heel mooi design papier .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen