Volgers

Zoeken in deze blog

zondag 24 maart 2013

...Simply Gorjuss...


Wat een superleuke stempelset heb ik op de beurs in 's Hertogenbosch gekocht bij Kreatrends.
Ik heb heel de dag getwijfeld of ik het wel of niet zou kopen, maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Gisteren heb ben ik er mee aan de gang gegaan en dit is het resultaat.
Het papier dat ik heb gebruikt is van MajaDesign. Prachtig papier dat ik al een hele tijd heb maar nog steeds erg mooi vind.


De stempel heb ik op Kraft afgedrukt en ingekleurd met Derwent potloden en geurloze terpentine.
Omdat ik paars in het scrappapier heb zitten heb ik voor een paars jurkje gekozen.
Hoe vaker ik kleur, hoe gemakkelijker het schaduwen aanbrengen gaat merk ik.


Het eekhoorntje zit bij de stempel eigenlijk op de grond maar heb ik afgeknipt en op het bankje gezet.
De bank is gemaakt met een mal van Noor!Design en heb ik bewerkt met Hero Arts Shadow Ink Cup 'O Joe.
De zitting heb ik zo geïnkt dat het zitgedeelte donkerder is zodat de stans meer diepte krijgt. Ook de plankjes achter de leuning heb ik iets donkerder gemaakt.
De lantaarn is van Marianne Design, gestanst uit kraft, donkerbruin gemaakt met Hero Arts en daarna hier en daar nog met Distress Ink Black Soot bewerkt. Het "glas" in de lantaarn heb ik wat lichter gehouden.


Hier kan je de schaduw op de zitting van de bank wat beter zien.
Het grasrandje is ook gemaakt met een mal van Noor!Design. Deze vind ik zo mooi omdat er diepte in kan komen als je de geëmboste sprietjes donkerder maakt dan de rest.


Het ovaal is een designable van Marianne Design.
Ik heb deze ovaal gemaakt met de grootste twee stansen en Kraft papier.
Het middelste stuk dat uitgesneden wordt heb ik gebruikt om met Derwent potloden dezelfde kleur als het jurkje te geven en weer in de buitenmal teruggeplaatst.
De tekst zit ook bij dezelfde stempelset als het meisje (er zijn 7 stempeltjes in die set).

Met deze kaart doe ik mee aan:
# 2 bij Kleuren met potloden

Ik ben weer benieuwd wat je er van vindt en lees je reactie graag.

Groetjes Henriëtte



14 opmerkingen:

  1. Schitterend, Henriette...prachtig gekleurd en je hebt er een fraai tafereeltje van gemaakt....ik heb precies dezelfde set gekocht,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart, leuk verhaal, mooi ingekleurd, en ja dit papier gaat echt nooit vervelen he? Vind het al zonde er in te knippen/snijden haha,
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende kaart Henriëtte, super gedaan zeg.... prachtig gekleurd en is kaart is mooi opgebouwd zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi dat heb je even super gedaan.gr.Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. practhig weer zeg en wat een leuk idee om het eekhoorntje op de bank te zetten, de kleurtjes passen ook helemaal top bij mekaar..knuf peet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kaart is prachtig mooie kleurencombinatie en je stempel prachtig
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi henriette,
    Wat leuk gedaan, die stempels van Gorjuss zijn echt superleuk, mooi ingekleurd en je kaartje is weer heel mooi afgewerkt...complimenten....
    Fijne zondag,liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt een prachtige kaart gemaakt Henriette. Mooie stempel. Leuk met de bank. Die is ook erg mooi. Het papier is prachtig. Erg mooi gemaakt deze kaart. Leuke kleuren. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Henriëtte,
    oooooh wat een mooi kaartje, mooie stempels, mooie kleuren... Prachtig!

    Lieve groeten, Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende kaart .Lief met het konijntje leuk gedaan.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een snoezig kaartje! Heel goed dat je jezelf hebt verwend met deze stempel, soms moet je jezelf gewoon kietelen! Vind het een hele mooie scene geworden zo met het bankje en lantaarnpaal! Groetjes, Ira
    irascreacorner.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind hem prachtig, hele mooie kleuren.
    Mooie details.
    Super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. een super klaart bednakt voor je deelname bij kleuren met potloden

    BeantwoordenVerwijderen