Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 19 november 2013

DT-bijdrage Kreatrends: Kerstkaart

Ja hoor, daar is er weer eentje, een kerstkaart. Zijn jullie ook zo lekker bezig om de voorraad compleet te maken??
Deze keer wil ik een speciale kaart laten zien die niet moeilijk te maken is.


Neem een stuk cardstock van 27 x 13,5 cm. Ril voor de voorkant op 4 en 8 cm en vouw het stuk wat overblijft dubbel zodat het er uit ziet als bovenstaande foto. Beplak de basiskaart met scrappapier wat je mooi vindt en begin dan de kaart op te bouwen.


Vervolgens heb ik een mal van MarianneDesign LR0282 gesneden uit wit cardstock en bewerkt met Distress Ink Frayed Burlap en Walnut stain.
Het plaatje komt uit een vel Decoupage papier Oslo nature 13. Om het mooi op papier te krijgen heb ik eerst een stukje cardstock ingesmeerd met Gesso en daar direct dit plaatje er op gewreven.  Goed gladstrijken en voila, een heel mooi vintage plaatje is het resultaat.


Zowel boven het vintage plaatje als in de rechter bovenhoek heb ik een ijskristal gezet gemaakt met een mal van Joy!crafts  6002/2018


Dan de andere twee mallen van MarianneDesign die ik gebruikt heb, dat zijn LR0283 de boompjes en LR0284 de huisjes.
De boompjes heb ik uit wit cardstock gesneden en bewerkt met Peeled Paint en Walnut stain om de groen/bruine kleur te krijgen. Daarna heb ik hier en daar sneeuw aangebracht en er glitters overheen gestrooid.
De huisjes heb ik gesneden uit Snow Deco Papier van Marianne Design.


Hier nog even een close-up van de boompjes met de sneeuw.


En dan als laatste nog het zijaanzicht van de kaart.
Deze kaart kunnen jullie komend weekend in het echt zien op de beurs in Rijswijk waar Hennie weer met een kraam staat en waar ze ook deze mallen bij zich zal hebben.
Ook via de webwinkel kunnen deze mallen besteld worden, klik op de gekleurde linken en je bent bij de desbetreffende mal.
Natuurlijk ben ik heel benieuwd wat je van deze kaart vindt en lees dat natuurlijk erg graag.

En dan nog even over de super-gezellige dag die wij als DT-team voor het eerst samen hebben gehad afgelopen zaterdag.
We zijn met z'n allen bij Hennie te gast geweest. De bedoeling was om gezellig kennis te maken en onder het genot van een High Tea (waar we allemaal iets lekkers voor hadden meegenomen) nog een leuke kaart in elkaar te knutselen in haar winkeltje.


Nou, van dat laatste is compleet niets terecht gekomen want wat hebben we heerlijk zitten kletsen. De dag is werkelijk omgevlogen.
Hennie en Wessel, bedankt voor de gastvrijheid en de goede catering en meiden, wat hebben we een leuk team, geweldig. Op naar de volgende team-dag.

Groetjes Henriëtte






19 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kaart heb je gemaakt. Mooi winters sfeertje. Dit modelletje ziet er inderdaad ook erg leuk uit.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een SUPER kaart weer zeg Jet!!!!
    En dat snap ik dat jullie niet aan een knutsel zijn toegekomen haha.....
    Gr Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt echt weer een super leuke kaart gemaakt.
    De DT-dag was ook echt geweldig, leuk elkaar eens in het echt te hebben gezien...wanneer spreken we weer af?

    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kaart Henriëtte...
    Bedankt voor de uitleg, ik wilde al lang zo'n kaart maken
    maar wist niet hoe het moest... Ga dit zo vlug mogelijk uitproberen :-)

    Lieve groeten, Annemie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart heb je weer gemaakt, leuk modelletje ook.
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi gemaakt Jet, fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad,

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterende kaart Henriëtte, super, wat een leuke foto van jullie gezellige dag als DT team.....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henriette super mooie trapjeskaart heb je weer te voorschijn weten te toveren, prachtig. liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Henriette,
    Wat een leuk model is dit, leuk plaatje,mooi gemaakt,liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige kaart laat je weer zien, wowiee.
    En wat fijn dat jullie zo'n gave dt dag hadden, leuk hoor !
    Een gezellige (knutsel) week ☺
    Liefsss Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hele leuke kaart Henriëtte...leuk modelletje ook....en zo te lezen hebben jullie een super leuke dag gehad....

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk model kaart heb je gemaakt, ook hele mooie mallen gebruikt, ziet er prachtig uit. Leuk om die foto te zien, dat er van knutselen weinig terecht is gekomen kan ik me indenken haha, het is in ieder geval fijn geweest en dat is het belangrijkste.
    Fijne dag, liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schitterende kaart Henriette, ik vind hem prachtig, echt supermooi.
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad als team.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een supermooie kaart.
    Vooral het kerstdorp vind ik een geweldige zet op je kaart.
    De bijhorende details ook allemaal mooi.
    Weer een beauty Henriëtte.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een gave kaart heb je gemaakt en leuk je weer op de foto terug te zien.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig je kaart, en leuk dat jullie zo fijn team hebben.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooiekaart Henriette.Ik heb vast een voorziene geest gehad. Er staat er een op stapel boven en een op de kast, waar ik al een foto van heb gemaakt. Ik had er een week of 3 geleden een rode mee gemaakt en vind het eigenlijk een heel mooi idee, net als jij denk ik.
    Tuurlijk zijn ze allemaal anders. Gelukkig maar.
    Succes voor iedereen die lift. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gave kaart heb je gemaakt met de MD mallen zo lief en die DT dag zal je nooit vergeten denk ik !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, wat een mooie kaart! Prachtige opbouw, de laagjes en de structuur ook.
    Fijn dat je zo'n gezellige teamdag had, leuk is dat hè?

    BeantwoordenVerwijderen