Volgers

Zoeken in deze blog

maandag 25 november 2013

Kerst-drieluikje

Pas geleden had ik met Nel een gezellige knutselochtend en we hadden besloten om samen een drieluikje (dat ik op de KreaDoe had gekocht) te gaan pimpen. Die van Nel kan je HIER vinden en dit is de mijne geworden.


Om te beginnen heb ik het drieluikje uit elkaar geschroefd en de zijkanten en achterkant van het drieluikje in de gesso gezet.
Daarna hebben ik er papier op geplakt en in dit geval Maja papier van een oudere kerstlijn.


Op het middelste paneel heb ik met een stempel van Joy!crafts, Sending Messages 6410/0024, gezet met Distress Ink Walnut Stain. Op iedere foto is daar wel een stukje van te zien.
Ook alle randen van het drieluikje heb ik bewerkt met Walnut Stain.
Op beide zij-panelen heb ik een mal van MemoryBox, Pristine Border, gezet waarbij ik op de grootste bolletjes kleine "wattenbolletjes" heb geplakt.
Ook 3 parelsterren vind ik daar goed bij passen.


De chipboard kerstboompjes heb ik bewerkt met Glitter-embossingpoeder en de heattool. Daarna ben ik er nog met goudverf overheen gegaan die ik weer iets gepoetst heb.


De klok is van Tim Holtz en heb ik deels gebruikt. Ik heb 'm gestanst uit Vellum en bewerkt met Distress Ink Chipped Saphire en goudverf.
Daarboven heb ik een ster van chipboard gezet die ik met goud embossingpoeder heb bewerkt met de heattool en afgewerkt heb met een plakpareltje.
Twee kleine belletjes heb ik aan een dun organzalint geregen en met een strikje en een parel-ster vastgezet.


De Snowflake Corner is ook van MemoryBox en hierbij heb ik op iedere snowflake een plakpareltje gezet en in de hoek een parel bij de Xenos vandaan.


Het lijstje heb ik zelf gemaakt met klei en een mal en bewerkt met Walnut Stain. In het lijstje heb ik een restantje papier geplakt.


Het plaatje is van Marianne Design en heb ik afgewerkt met een rand en een kroontje, beiden ook zelf gemaakt met klei en een mal.

Met dit drieluik wil ik graag meedoen met de challenge bij
Dutch Card Lovers  challenge 199: geen kerstkaart maar een andere kerst-creatie

Het was heel erg leuk om dit drieluikje te maken en het staat nu al vast te wachten tot de kerstspullen de huiskamer in mogen.
Ik ben benieuwd wat je er van vindt en vind het ook heel gezellig om te lezen.

En dan nog even dit.
De top-3 van challenge 13 bij WLVC is weer bekend en wat nu zo leuk is, Hanneke van www.hobbyhome-hobbyartikelen.nl heeft een tegoedbon voor de winnares van deze top -3 beschikbaar gesteld. Super toch??? Wil je weten wie de winnares is, ga dan naar http://wlvc.blogspot.nl.

Groetjes Henriëtte








33 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig mooie creatie, toppie
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAUW super mooi zeg, ik heb er ook nog steeds 1 liggen haha
    Gr Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is echt heel leuk Henriette, mooi papier en leuke details,
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige creatie Henriëtte!
    Heel veel leuke details...

    Lieve groeten, Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterende kerst drieluik heb je gemaakt.

    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhhhh wauwiieeieiei... gaaf joh! en in het blauw das echt in mijn straatje en al die versieringen top en gaaf he dat klei???

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw, mooi zeg, mooie details, leuk zo dit kerstsfeertje.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er weer prachtig uit Henriëtte, weer een heel kunstwerk!. groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gedaan! Het is een prachtige vintage decoratie geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zal leuk werk geweest zijn om die te pimpen, wat ziet
    je 3-luik er geweldig mooi uit !
    Een fijne en gezellige nieuwe (knutsel) week ☺
    Liefsss en grtjs van Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een pronkstuk straks in de huiskamer, Henriëtte....ontzettend leuke details....
    Fijne maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi en gezellig drieluik om weg te zetten Henriëtte. er valt zoveel te bewonderen en wat gaaf dat je bijna alles zelfgemaakt en bewerkt hebt, dit is echt van (bijna) niets...iets maken. Ik zie het al helemaal voor me, wat waxine- lichtjes erbij...gezellig, lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat heb je prachtig gemaakt!!!
    heel mooi geworden,
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schitterend 3luikje Henriëtte, heel erg mooi en er is veel op om te bewonderen...

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi Henriette op dit drieluikje...heb er pas ook een gekocht bij D@D en moet hem nog bewerken. groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtkaart heb je weer gemaakt Henriëtte.
    Overal leuke details te zien.
    Echt super.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig, wat heb je dit ontzettend mooi gemaakt Henriëtte. Leuk om de foto's met uitleg te zien, duidelijke beschrijving is altijd fijn. ik vind het geweldig mooi en wat zal het gezellig staan zo.fijne maandag, liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziet er prachtig uit Henriëtte. Een hele mooie creatie.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi henriette,
    Je creatie ziet er prachtig uit, mooie mallen, leuk de gipsen figuurtjes, lief plaatje en papier, kortom, MOOI..liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een prachtige drieluik Henriëtte....mooi van kleur ....TOP!!!


    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi hoi Het is weer een plaatje geworden was weer gezellig op naar het volgende project/Gr.Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Superrrrrrgaaf je drieluik. Helemaal mijn ding dit soort projectjes.....ik houd ervan.
    Liefs van Plony.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Henriette

    Dit is een prachtig drieluik, zo leuk dat je maar een deel van de klok gebruikt hebt, er zitten heel veel mooie details op, een plaatje om naar te kijken.
    Gezellig ook om dit samen te doen.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig vintage drieluik, heel erg mooi gemaakt. liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een heel mooi kerst-3 luik! Prachtig gemaakt!

    Vriendelijke groet,
    Welmoed

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat heb je dit schitterend gemaakt Henriette, ik vind het prachtig, zo mooi.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw, dit ziet er prachtig uit dat heb je heel mooi gedaan.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een super mooi 3-luik heb je gemaakt...die staat straks vast mooi in je kamer.

    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gisteren wilde ik al reageren maar ineens deed Blogger vreemd dus dan laat ik je een dag later heel graag weten dat ik je drieluik schitterend vind!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat een gave drieluik heb je gemaakt.
    mooie kleur ook en leuk idee om weer eens een drieluik te gaan maken.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi gedaan! Leuke kerst decoratie geworden! Fijn dat je meedoet met DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige drieluik heb je gemaakt.
    Mooie kleuren en details. Super!!!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen