Volgers

Zoeken in deze blog

dinsdag 14 november 2017

Fijne kerst

Kerstkaarten maken, ik ben er al een tijdje volop mee bezig. Leuk om te doen en handig dat dan niet alles op het laatste moment gedaan hoeft te worden.
Toen ik de leuke kruiwagen van Dutch Doobadoo en de stempels en stanzen van Marianne Design zag wist ik gelijk dat ik deze twee wilde combineren op de kaart die ik voor Kreatrends wilde maken.


De basiskaart is best groot. Ik heb hiervoor een A4vel Cardstock cardstock genomen. Op 11 cm hoogte heb ik die omgevouwen zodat er een dubbele kaart van 11 x 20 cm ontstaat. Dit is breed genoeg om de kruiwagen op te kunnen verwerken.
Om te matten heb ik een stuk van het cardstock afgemeten op 10,5 x 19,5 cm.  Met de honingraat embossingfolder van Marianne Design heb ik hier dessing op aangebracht. Nu is de embossingfolder niet breed genoeg maar wel repeterend dus heb ik de breedte van de kaart een stukje verschoven en zo nog een keer door het stansapparaat gehaald. Een klein beetje bijwerken op het midden het was klaar. De randjes en honingraatjes heb ik een beetje kleur gegeven met Distress Ink Walnut stain.
De kruiwagen is geknipt uit kraft waar ik mooi dessinpapier van Precious Marieke op geplakt heb.


De twigs en twine van Karin Joan (Marianne Design) zijn super leuk en gemakkelijk om mee te werken.
Ik heb eerst snijmallen gebruikt om een aantal takjes uit wit cardstock te stansen waarna ik met verschillende kleuren memento inkt de bijpassende stempels op de gestanste takjes en besjes heb gezet. Daarna heb ik ze aan de bovenkant van de kruiwagen gestoken en vastgezet met tacky glue.
Nu is het net of heel de kruiwagen vol ligt met kersttakjes.


Op de leuke label met kerstballen van Precious Marieke heb ik een zelf geschreven tekst gezet.
De label heb ik afgewerkt met prachtig gehaakt kant en een mooie bloem van kantjes en draadjes.


Deze kaart is wat groot van formaat maar er zijn zeker enveloppen voor te koop (breedte A4).
Ik vond het weer heel leuk om een voorbeeldkaart te mogen maken.

Afgelopen weekend stond de kaart al op de kraam van Kreatrends op de beurs in Leeuwarden, komend weekend, 17, 18 en 19 november neemt Hennie 'm ook mee naar de beurs die in Rijswijk is.
Misschien zie ik je daar wel want ook ik ben daar vrijdag en zaterdag te vinden achter de kraam.
Graag tot ziens!
Groetjes Henriëtte


3 opmerkingen:

  1. Wat gaaf en creatief bedacht Henriëtte, de kruiwagen met kerstgroen en zullen weer veel kerststukken gemaakt gaan worden! Dit keer heb ik gekozen voor de KreaDoe, maar vind Rijswijk toch gezelliger, maar van het voorjaar maar weer,anders wordt het teveel van het goede. Veel plezier op de beurs hoor!
    Groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem helemaal super, wat heb je dat leuk gedaan!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een super kaartje Henriette
    heel leuk gedaan met die kruiwagen
    liefs martine

    BeantwoordenVerwijderen